Loading...

Idei savuroase de smoothie cu spirulină și beneficiile lor pentru organism

Idei savuroase de smoothie cu spirulină și beneficiile lor pentru organism

Sursa foto: Shutterstock

Dacă ești adeptul unui stil de viață sănătos și ne urmărești de multă vreme, atunci ai observat cu siguranță importanța pe care o acordăm alimentelor sănătoase și benefice pentru organism. Ei bine, spirulina este unul dintre aceste alimente! Spirulina este o algă extrem de bogată în vitamine, minerale, proteine, antioxidanți, lipide și glucide, făcând parte din grupul așa-numitelor super-alimente. Și pentru că această plantă este una cu un miros intens și cu un gust nu foarte ușor de acceptat de toată lumea, am ales să-ți propunem astăzi câteva rețete de smoothie cu spirulină. 

Așa că dacă te-ai hotărât să consumi spirulina pulbere și ai nevoie de idei delicioase pentru a o introduce în alimentația ta zilnică, atunci te vom invita să parcurgi rețetele pe care urmează să ți le propunem. Mai mult decât atât, îți vom menționa și principalele beneficii ale consumului de spirulină. Înainte de toate, hai să-ți povestim puțin despre această plantă minune! 

Ce trebuie să știi despre spirulina 

Știai că spirulina este o algă albastră-verde ce se dezvoltă atât în ape dulci, cât și în ape sărate? Această algă este una bogată în nutrienți și conține toți aminoacizii esențiali organismului. De asemenea, are un conținut de proteine între 50-60%, de vitamine A, B1, B2, B3, B6, B12, D, E, K, de minerale precum cupru, fier, zinc, mangan, seleniu, fosfor și calciu și conține acizi grași. 

Adăugarea de spirulină în alimentația ta zilnică și în prepararea de rețete de smoothie cu spirulina vor contribui la un stil de viață sănătos și la un sistem imunitar puternic. Să nu mai vorbim despre rolul detoxifiant al acestei alge! Acum iată ce rețete de smoothie cu spirulină avem pentru tine! 

Sursa foto: Shutterstock

Rețete de smoothie cu spirulină

Smoothie cu spirulină pentru micul dejun 

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, iar un smoothie cu spirulină gustos și consistent îți poate potoli foamea cu certitudine, până la masa de prânz. Așa că pentru un început de zi plin de energie, poți încerca oricând această rețetă cu spirulina!  

Ingrediente pentru smoothie 

  • Iaurt grecesc cremos 
  • 1 banană
  • Biscuiți simpli 
  • Fulgi de ovăz
  • 1 lingură de spirulina 
  • Nucă de cocos
  • Smochine
  • Semințe de chia

Mod de preparare pentru această rețetă cu spirulina 

Adaugă toate ingredientele menționate într-un blender, cu excepția bucăților de nucă de cocos, a feliilor de smochine și a semințelor de chia. Mixează-le bine, până ce obții un amestec omogen. Dacă preferi mâncărurile mai dulci, poți alege să adaugi și o linguriță de miere, alături de restul ingredientelor. 

Amestecul obținut se va pune într-un bol. Noi am ales să ornăm acest smoothie cu spirulină cu câteva bucăți de pulpă de nucă de cocos și câteva felii de smochine, peste care am presărat semințe de chia. Un adevărat deliciu nutritiv! 

Sursa foto: Shutterstock

Smoothie V, un smoothie cu spirulină vegan și verde 

Acest smoothie cu spirulină este ideal pentru eliminarea toxinelor din organism. Indiferent că alegi să-l prepari seara sau dimineața, un smoothie V este deliciul perfect pentru starea ta bună de sănătate! 

Ingrediente pentru smoothie

  • Lapte de origine vegetală sau apă de cocos
  • Frunze de spanac crud
  • Castravete și pătrunjel verde
  • Ghimbir și suc de lămâie
  • Curmale sau prune uscate
  • 1 banană
  • 1 lingură de spirulina 

Mod de preparare pentru această rețetă cu spirulina 

Adaugă pentru început în blender ingredientele lichide. După care, poți începe să adaugi pe rând și restul ingredientelor. Desigur, proporțiile vor varia în funcție de cât de aromat vrei să fie acest smoothie cu spirulină. Dacă preferi o băutură mai rece, atunci poți adăuga în blender și câteva cuburi de gheață. În final, va rezulta un smoothie de culoare verde intens, care îți va susține organismul în acest proces detox. Poți prepara chiar și un smoothie cu spanac, dacă îți mai rămân câteva frunze la îndemână! 

Sursa foto: Shutterstock

Smoothie cu spirulină și căpșuni 

Aspectul este întotdeauna important, mai ales când vine vorba de mâncarea pe care o servim. Iar acest smoothie cu spirulină și căpșuni este unul apetisant, pe lângă faptul că este extrem de benefic pentru organism. 

Ingrediente pentru smoothie

  • Căpșuni și merișoare
  • Sfeclă
  • Miere
  • Lapte de migdale
  • Cuburi de gheață
  • 1 lingură de spirulina 

Mod de preparare pentru această rețetă cu spirulina 

Pune într-un blender laptele de migdale și adaugă apoi peste acesta și restul ingredientelor. Când amestecul este unul omogen, poți turna acest smoothie cu spirulină și căpșuni în pahare și îl poți servi de îndată! 

Sursa foto: Shutterstock

Beneficiile consumului de spirulină pentru organism 

Vrei să știi care sunt motivele pentru care spirulina și-a câștigat denumirea de super-aliment? Iată care sunt acestea! 

  1. Spirulina este un antidot împotriva otrăvirii. Utilizarea spirulinei favorizează eliminarea metalelor grele din organism, care produc dezechilibre între radicalii liberi și capacitatea organismului de a stopa efectele nocive ale acestora. 
  2. Spirulina luptă împotriva alergiilor, ameliorând simptomele specifice rinitei alergice. 
  3. Spirulina reglează presiunea arterială
  4. Spirulina controlează nivelul de colesterol din corp, contribuind la scăderea colesterolului rău 
  5. Spirulina stimulează imunitatea, datorită unor nutrienți precum polizaharidele sau ficoceanina, ajutând la producerea de anticorpi ce protejează corpul de agenți patogeni
  6. Spirulina îmbunătățește memoria și protejează creierul
  7. Spirulina este eficientă împotriva anemiei
  8. Spirulina îmbunătățește țesutul muscular 
  9. Spirulina reglează nivelul de zahăr din sânge 
  10. Spirulina luptă împotriva bolilor de ficat 
  11. Spirulina este benefică în curele de slăbire, datorită conținutului de proteine care inhibă senzația de foame
  12. Spirulina ameliorează simptomele premenstruale și ajută la tratarea candidozei 
  13. Spirulina menține sănătatea pielii și a oaselor 

Și acestea sunt doar câteva dintre multiplele beneficii pe care consumul de spirulina le aduce organismului. Drept dovadă, aceste rețete de smoothie cu spirulină prezentate mai sus, vor contribui semnificativ la un sistem imunitar puternic și un stil de viață sănătos. 

Sursa foto: Shutterstock

Prepară și tu rețete de smoothie cu spirulină în cele mai diverse combinații și vei vedea că poți face total abstracție de gustul acestei alge. Mai ales dacă o combini cu cele mai delicioase fructe. Oferă-i corpului tău un boost de vitamine cu aceste 3 smoothie-uri delicioase și joacă-te cu ingredientele în bucătărie! 

Article Written By Andreea Stoian

Share this story