Loading...

Cum prepari ceai verde și care sunt calitățile nutritive ale acestuia

Cum prepari ceai verde și care sunt calitățile nutritive ale acestuia

Sursa foto: Shutterstock

Mai bine să fii lipsit de hrană trei zile decât să nu ai ceai o zi, spune un vechi proverb chinezesc, iar mesajul său subliniază importanța pe care o are consumul de ceai verde pentru sănătatea trupului și a sufletului.

Ceaiul verde se obține din frunze nefermentate de Camelia sinensis. Diferența în producerea lui față de producerea ceaiului negru constă în faptul că procesul natural de fermentație este oprit. Imediat după cules, frunzele trebuie să fie trecute prin abur sau torefiate. Iată câteva sfaturi ca să te bucuri pe deplin de minunatele beneficii din ceai verde consumat în diverse forme! 

Cum să prepari corect ceai verde

Cu siguranță că de cele mai multe ori prepari ceai prin infuzie. Pentru ca să păstrezi intacte toate acele proprietăți specifice și beneficii din ceai verde, respectă următoarele reguli:

Reguli de preparare pentru acest ceai 

  • respectă proporția tradițională dintre cantitatea de apă și aceea de ceai: pentru fiecare 2 grame de ceai, folosește 150 de mililitri de apă; 
  • utilizează doar apă de înaltă calitate, de preferință apă filtrată. Dacă nu ai la îndemână și trebuie să folosești apă de la robinet, fierbe-o înainte de a prepara ceaiul. Astfel vei elimina mirosul neplăcut de clor; 
  • respectă temperatura apei, să nu depășească 85 de grade. Un ceai verde prinde gust amărui dacă apa este prea fierbinte, deci la fierbere, este important ca apa să nu înceapă să clocotească;
  • folosește întotdeauna un ceainic îndeajuns de mare, ca să pregătești corespunzător infuzia de ceai, după numărul de oaspeți pe care vrei să-i servești cu această licoare;
  • reține că fiecare varietate din acest ceai are nevoie de o cantitate diferită de apă și de un timp de infuzie diferit, la temperaturi diferite;
  • menține intactă aroma de ceai verde din frunze, pudră sau plicuri prin păstrarea acestora la rece, în recipiente etanșe, pe care să le resigilezi ușor după fiecare utilizare.
Reguli de preparare pentru ceai verde

Etape de preparare pentru ceai verde

  • Pune frunzele de ceai verde în ceainic. Poți folosi și pliculețe de ceai, la nevoie;
  • Fierbe separat apa într-un alt vas metalic până ajunge la temperatura necesară,  în conformitate cu varietatea de ceai pe care o utilizezi. Apelează la un termometru special, ca să știi care este momentul în care apa a atins temperatura cerută;
  • Toarnă apa fierbinte peste vasul cu ceai, acoperă ceainicul cu un capac și așteaptă cu răbdare, respectând timpul de infuzare indicat, până când infuzia este gata;
  • Infuzează frunzele sau plicurile de ceai în funcție de nivelurile de tărie și aromă pe care ți le dorești. Cu cât lași mai mult timp la infuzat niște frunze de ceai, aroma ceaiului va fi mai intensă, iar conținutul de cafeină mai mare. Ca reper, pentru un ceai verde la plic sau vrac, timpul mediu pentru infuzie este de trei minute.
  • Toarnă ceai, câte puțin în fiecare ceașcă, pentru ca aroma să fie uniform împărțită și repetă atent acest ritual, până când fiecare oaspete are în față o ceașcă plină.
Etape de preparare pentru ceai verde

Ce calități nutritive se regăsesc în varietățile acestui ceai 

Cu siguranță că știi despre multitudinea de beneficii din ceai verde. Licoarea cunoscută și apreciată încă din antichitate este o adevărată minune vegetală, un medicament pentru trup și suflet.

Reține că varietățile de ceai  verde nu conțin colesterol, grăsimi saturate, trans sau mononesaturate, nici zaharuri. Conțin puține calorii (numai două calorii la 100 de mililitri de ceai) și au calități nutritive importante pentru organism, cu ajutorul antioxidanților (polifenoli, catechine), dar și prin cafeină și flavonoizi. 

Asigură-ți aportul nutritiv zilnic prin diversele minerale și vitamine care se regasesc in ceai verde. Iată cantitățile care corespund pentru o ceașcă de 100 de mililitri de ceai: 

  • acid folic 16 miligrame
  • calciu 3 miligrame
  • carbohidrați 2 grame
  • fier  2 miligrame
  • magneziu 2 miligrame
  • mangan 31 de miligrame
  • potasiu 27 miligrame
  • proteine 2 grame
  • sodiu 3 miligrame
  • vitamina B2  0,5 miligrame
  • vitamina B6 0,1 miligrame
  • vitamina C 6 miligrame

Bucură-te de beneficii din ceai verde proaspăt, sub formă de frunze sau pudră, vrac ori la plicuri și nu ezita să consumi această băutură sănătoasă în fiecare zi. Respectă regulile de preparare ca să obții de fiecare dată la ceaiul de la ora 5 un ceai plin de calități nutritive.

Servire ceai verde

Dacă dorești o largă varietate de ceaiuri, încearcă și ceai de iasomie sau ceai verde Matcha, pe care să le savurezi alături de o prăjitură cu cocos, preparată, cum altfel, decât cu cremă de ceai verde!

Article Written By Vlad Vrinceanu

Share this story