Loading...

Din categoria siropurilor sănătoase: sirop de cătină preparat acasă

Din categoria siropurilor sănătoase: sirop de cătină preparat acasă

Sursa foto: Shutterstock

Când vorbim despre siropuri sănătoase și gustoase, aromatul sirop de cătină este printre primele pe listă, alături de siropul de soc și siropul de brad. Siropurile naturale sunt surse importante de vitamine și substanțe cu rol antioxidant, ideale pentru anotimpul rece, când fructele proaspete autohtone nu mai sunt disponibile. Siropurile au avantajul de a atrage și copiii, lucru care ne ajută în atragerea lor spre o dietă sănătoasă. 

Cătina este o campioană a fructelor sănătoase care se lasă greu culeasă, fiind protejată de spini ascuțiți. Cu toate astea, cătina se caută din ce în ce mai mult, pentru că beneficiile ei sunt considerabile. Poți și tu profita de ele, dacă prepari rețeta noastră de sirop de cătină!

Ingrediente pentru sirop de cătină

Pentru 1 l de sirop ai nevoie de:

  • 500 g de cătină
  • 750 ml de apă
  • 500 g de zahăr
  • 1 plic de zahăr vanilat/1 linguriță esență/1 jumătate de baton de vanilie
Sursa foto: Shutterstock

Mod de preparare pentru sirop de cătină

Pregătirea fructelor

Curăță cătina de frunze, crenguțe și impurități. Spală fructele sub jet de apă și pune-le la fiert într-un vas pe măsură, timp de 7-8 minute. După fierbere se vor înmuia și vor căpăta o nuanță mai deschisă. Zdrobește fructele calde cu robotul de bucătărie sau cu un mixer vertical, astfel încât să obții pasta din care vei face deliciosul sirop de cătină. Pentru a scăpa de semințe, strecoară pasta printr-o sită. 

Fierberea siropului

Dacă ai făcut sirop de cireșe sau alte rețete naturale și delicioase de sirop făcute în casă, știi că acesta se obține eliminând apa din fructe prin fierbere. Pune cătina, zahărul și vanilia în oală și fierbe aproximativ 10 minute la foc mic, până ce siropul scade și devine ușor transparent. Dacă ai diabet sau vrei să reduci aportul de zahăr din alimentație poți folosi înlocuitori de zahăr, ca zaharina sau stevia. Ai grijă însă la puterea de îndulcire a acestora căci stevia, de exemplu, este de 300 de ori mai dulce ca zahărul. Mierea nu este indicată pentru prepararea acestui sirop, pentru că la temperatură mare își pierde din calitățile nutritive.

Îmbutelierea și păstrarea siropului   

Sterilizează la cuptor sticlele în care vrei să pui aromatul sirop de cătină. Acest procedeu previne dezvoltarea bacteriilor care ar putea altera siropul și presupune păstrarea recipientelor și a capacelor la temperatură înaltă, timp de câteva minute. Pune siropul cald cu o pâlnie în sticlele încă fierbinți și închide bine capacul. Siropul poate fi consumat după răcire sau păstrat în cămară, chiar și doi ani. Se bea prin diluare cu apă simplă sau carbogazoasă, în proporție de 50 ml de sirop la 200-250 ml de apă.   

Beneficiile consumului de sirop de cătină

Cătina este bogată în antioxidanți, vitaminele A, C, complexul de vitamine B, acizi grași Omega 3 și Omega 6 și peste 20 de minerale, printre care magneziul, fierul și potasiul. Dacă bei sirop de cătină sau mănânci cătină crudă ori preparată în piureuri de fructe sau în alt fel, vei ajuta organismul la:

  • Evitarea și vindecarea infecțiilor
  • Îmbunătățirea vederii
  • Fortifierea sistemului osos
  • Tratarea afecțiunilor gastrointestinale
  • Reducerea inflamațiilor
  • Menținerea sănătății sistemului nervos
  • Scăderea colesterolului
  • Întărirea imunității
  • Încetinirea îmbătrânirii
  • Reducerea apetitului
  • Tratarea răcelii
Sursa foto: Shutterstock

Deliciosul sirop de cătină te ajută să îți menții sănătatea și te hrănește cu energie, căci cătina este unul dintre fructele cu cel mai mare conținut caloric. Dacă iubești fructele și alimentația sănătoasă te preocupă, îți recomandăm și câteva smoothie-uri din fructe, rețete de nectar cu fructe făcute în casă și alte sucuri naturale din fructe și legume. Prepară și tu siropuri și sucuri de fructe și bucură-te de gustul și beneficiile lor!

Article Written By Raluca Răducu

Share this story